SEURAT

Yhdistyksen tärkein toimintamuoto on keskimäärin kolme kertaa viikossa pidettävät hartausseurat. Seuroja pidetään pääasiassa omalla toimitalolla Lahdessa, mutta niitä järjestetään säännöllisesti myös lähialueen kirkoissa sekä ympäristökuntien seurakuntataloilla. Lisäksi joissakin palvelu- ja vanhainkodeissa järjestetään laitoshartauksia. Seura-ajat ja paikat löydät toimintakalenterista.

Seurojen ohjelma on yksinkertainen: aluksi lauletaan virsi, jota seuraavat alkurukous ja puhujan valitsemaan Raamatun tekstiin pohjautuva puhe eli saarna. Keskeisintä saarnassa on sanoma syntien anteeksiantamisesta. Puhujat ovat joko pappeja tai maallikkoja, jotka seurakunta on palvelijoikseen valinnut.

Jos seuroissa on vain yksi puhe, se päättyy loppurukoukseen minkä jälkeen lauletaan virsiä ja Siionin lauluja. Kahden puheen seuroissa puheiden välissä pidetään yleensä väliaika, jonka aikana voi käydä kahvilla ja vaihtaa kuulumisia.

Olet sydämellisesti tervetullut seuroihin!

Powered by Etomite CMS.